Apoteket i sundhedssektoren

Apoteket er borgernes sikkerhedsnet for korrekt og sikker medicinering. Det sker blandt andet gennem faglig rådgivning og en grundig receptkontrol. Men apotekerne løfter også andre opgaver, der skal styrke medicinefterlevelsen og patientsikkerheden. Eksempelvis tilbyder apotekerne medicingennemgange til danskere, som har svært ved at bevare overblikket over deres medicin. Gennem samarbejder med andre sundhedsfaglige aktører arbejder apotekerne desuden for at sikre den enkelte borgers medicinsikkerhed samt forskellige indsatser indenfor forebyggelse og sundhedsfremme.

Blodtryksmåling

Sundhedsydelser

Apoteket tilbyder en lang række sundhedsydelser indenfor medicin, sundhed, forebyggelse og kvalitet.

Se de enkelte sundhedsydelser
Tabletter

Patientsikkerhed

Apotekerne spiller en central rolle i patientens møde med sundhedsvæsenet. Blandt andet i rådgivning af borgerne om brug af medicin mv.

Læs om patientsikkerhed her
Farmaceuter på apoteket

Apoteket som samarbejdspartner

Apotekerne samarbejder med forskellige aktører i det danske sundhedsvæsen, blandt andet en række patientforeninger.

Læs mere om samarbejder

Apoteket online

På apoteket.dk kan du trygt handle medicin og få rådgivning online - hele døgnet rundt.

Mød apoteket online
Apoteksfilmen 2013

Film om apotekerne

Filmen om apoteket giver et indblik i, hvad der foregår både ved og bag skranken - hele vejen fra recept til medicinudlevering.

Se filmen om apotekerne
Sundhedsfaglige kampagner på apotekerne

Sundhedsfaglige kampagner

Hvert år afvikles en række sundhedsfaglige kampagner på landets apoteker.

Se sundhedsfaglige kampagner