På Folkemødet på Bornholm var foreningen tilstede både med vores Apotelt foran Allinge Apotek og som deltager i Det Fælles Sundhedstelt.

Foreningens første debat var om medicinpriser med titlen Betaler du for meget for din medicin? Vi havde inviteret Adrian Lübbert, kontorchef i Konkurrence og Forbrugerstyrelsen, Henrik Vestergaard, viceadm. direktør, Lægemiddelindustriforeningen og Jakob Kjellberg, professor, sundhedsøkonom, KORA, til debat med Apotekerforeningens analysechef Per Nielsen.

Fredag hed debatten i Apoteltet Hvordan reduceres brug af antipsykotisk medicin til demente? I debatten deltog Thomas Adelskov, formand for social- og sundhedsudvalget i KL, Nis Peter Nissen, direktør i Alzheimerforeningen, Søren Brostrøm, direktør for Sundhedsstyrelsen, Mireille Lacroix, næstformand for PLO Syddanmark, Lone Langballe, der er medlem af Sundhedsudvalget og bestyrelsen i Danske Regioner samt formand Anne Kahns.

Fredag var Apotekerforeningen vært for en debat i Det Fælles Sundhedstelt om Multisyge i det nære sundhedsvæsen. Her fortalte Frede Olesen, professor og dr.med. samt formand Anne Kahns om de udfordringer, de multisyge står overfor i sundhedsvæsenet med mange behandlere og et stort medicinforbrug. I panelet gav formænd og næstformænd for organisationerne bag Det Fælles Sundhedstelt deres bud på hvordan fysioterapeuter, kiropraktorer, diætister, fodterapeuter, tandplejere med flere kan bidrage i forhold til de udfordringer, som multisygdom giver.

Lørdag havde foreningen sammen med Pharmadanmark og Farmakonomforeningen inviteret til Dilemmaspil om medicin og sundhed. Her deltog Apoteker Gert Møller Jensen sammen med en række deltagere fra foreningerne og andre samarbejdspartnere i et spil om holdninger til bl.a. medicintilskud.

Søndag havde Apoteltet besøg af hudlæge Matthias Gerber, der kiggere nærmere på besøgenes modermærker og sammen med foreningens farmaceut Helle Jacobsgaard gav råd om solbeskyttelse.