Hvad gør man, hvis barnet vågner kl. 2 om natten med et hyl og 39 i feber, og man ikke har flere stikpiller? Eller hvis man selv har en genstridig hovedpine, men er bekymret for bivirkninger af hovedpinepillerne? Eller hvis man står ved metroen med ondt i halsen og overvejer, om man skal tage direkte hjem under dynen eller skal svinge forbi apoteket på vejen?

En af mulighederne er, at man kan gå ind på apoteket.dk og finde viden om medicin, sygdom og sundhed. Samme sted kan man i døgndrift få rådgivning ved at chatte med en af apotekets lægemiddeleksperter. Det budskab vil Danmarks Apotekerforening udbrede med en landsdækkende kampagne, som går i gang i dag både på sociale medier, som videobannere på nettet og på tog- og metrostationernes skærme.

Formålet med kampagnen er at gøre opmærksom på de mange muligheder, man har som borger på apoteket.dk; heriblandt den døgnbemandede chatfunktion, hvor man altid kan komme i kontakt med en farmaceut eller farmakonom, som kan svare på alskens lægemiddelrelaterede spørgsmål. Det kan fx handle om bivirkninger, hvordan man skal bruge et givent lægemiddel, om et håndkøbslægemiddel kan lindre på en eller anden gene – eller om den bedste kur er frisk luft og et glas vand.

Se mere til kampagnen her: https://www.apoteket.dk/markedsfoering-apoteket.