Det har hun meddelt bestyrelsen og foreningens medlemmer. Inden Anne Kahns blev formand i 2014, var hun medlem af bestyrelsen i 3 år, heraf 1 år som næstformand.

”Det har været en rigtig svær beslutning for mig. Jeg har været utrolig glad for arbejdet med at forsvare og udvikle vores sektor hen imod stadig øget brug af apotekernes lægemiddelfaglige kompetencer. Jeg er gået til opgaven med stor ydmyghed, men jeg synes også, at vi i fællesskab og ikke mindst sammen med foreningens sekretariat har opnået mange flotte resultater. Så ydmygheden følges også af stolthed,” siger Anne Kahns, der driver fire apoteksenheder i Esbjerg.

Næstformand i foreningen, Jeanette Juul Rasmussen, der er apoteker i Birkerød, har meddelt, at hun stiller op til posten. Jeanette blev valgt ind i bestyrelsen i 2013 og valgt som næstformand i 2016.

Pt. har der ikke meldt sig yderlige kandidater. Kandidater til formandsposten kan melde deres kandidatur op til og på selve generalforsamlingen, der afholdes den 28. september på Hotel Marriott i København.