Apotekssektoren er i rivende udvikling med mange nye apoteker og nye opgaver. Dette kaster flere og flere personalejuridiske opgaver og ledelsesmæssige overvejelser af sig. Vi søger derfor lige nu en dygtig og serviceminded konsulent til at hjælpe med telefoniske og skriftlige henvendelser af personalejuridisk karakter fra apotekerne.

Du vil som personalejuridisk konsulent blive en del af området Personalejura, HR og lønadministration, ligesom du også vil få berøring med andre teams på tværs af foreningens arbejdsområder.

Stillingens vigtigste arbejdsområder er:


  • at yde rådgivning på telefon og mails til vores 189 medlemmer
  • at deltage i mæglingsmøder med de faglige organisationer
  • at forberede eventuelle sager – herunder voldgiftssager og retssager
  • at vurdere domme og relevant litteratur
  • at skrive korte orienteringer om relevant lovgivning
  • at fortolke sektorens overenskomster og arbejdsmarkedslovgivning generelt
  • at undervise apotekere og ledende medarbejdere om personalejuridiske temaer
  • at skrive interne oplæg om diverse arbejdsretlige emner og tendenser på arbejdsmarkedet
  • at deltage i forberedelsen af og indgå i overenskomstforhandlinger med de faglige organisationer

Den ideelle kanidat:

  • har mindst 5 års erfaring efter afsluttet relevant kandidatuddannelse
  • er teoretisk og praktisk godt inde i det personalejuridiske område – både den individuelle og den kollektive arbejdsret
  • har erfaring med telefonisk og skriftlig medlemsrådgivning
  • har erfaring med forhandling af konkrete personalesager
  • har erfaring med overenskomstforhandlinger, herunder omkostningsberegning
  • har interesse for HR- og ledelsesrådgivning
  • er åben, serviceorienteret og hjælpsom
  • er ikke-ryger

 

Vi tilbyder:
En fast stilling med attraktive personalegoder i en politisk team- og projektorganisation i udvikling. Et udfordrende og selvstændigt job med en bred kontaktflade til apotekerne i et professionelt arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og godt humør.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen inkl. frokost, men der er ingen højeste arbejdstid i stillingen. 

Ansøgning:
Yderligere oplysninger om stillingen får du ved henvendelse til Personalejuridisk chef Andreas Nielsen: 33 76 76 31 eller til viceadministrerende direktør Dan Asmussen på telefon: 33 76 76 53.

Ansøgninger skal indsendes elektronisk, sammen med eksamensbevis og eventuelle udtalelser ved brug af dette link:

https://app.elvium.com/da/positions/14855/c/applications/new

 

Ansøgningsfristen er:


Mandag den 29. november 2021. 

Samtaler forventes afholdt i ugerne 48, 49 og 50 med forventet tiltrædelse den 1. februar 2022.

 

 

DANMARKS APOTEKERFORENING ER APOTEKERNES ARBEJDSGIVER- OG BRANCHEORGANISATION OG BESKÆFTIGER OMKRING 60 ENGAGEREDE MEDARBEJDERE. APOTEKSSEKTOREN HAR OMKRING 5.500 MEDARBEJDERE OG EN ÅRLIG OMSÆTNING PÅ OMKRING 12 MIA. KR.

LÆS MERE OM DANMARKS APOTEKERFORENING OG SE NYHEDER, ANALYSER, FAKTA, POLITISKE HOLDNINGER OG DEBAT OM APOTEKERNE OG DANSKERNES LÆGEMIDDELFORBRUG PÅ www.apotekerforeningen.dk