Mænds sundhed - kampagnefokus i foråret 2018

Mænd levere i gennemsnit kortere end kvinder - blandt andet fordi, de er dårligere til at gå til lægen, når der er noget galt. Derfor sætter apoteket fokus på mænds sundhed. Både den, der har livsvigtige konsekvenser, og den, der handler om livskvalitet. 

Kampagnen har fokus på mænds sundhed med tre temaer: erektil dysfunktion, fokuseret rådgivning til mænd med kroniske sygdomme og mænds mavesyreproblemer. 

Apoteket støtter også op om Men's Health Week den 11.-17. juni, der i år handler om mænds sundhed i hverdagslivet og i politik. 

Hjernen - kampagnefokus i efteråret 2017

Hjernen er et vigtigt organ. Der findes mange sygdomme, der er relateret til hjernen og nervesystemet, fx spændingshovedpine og alvorligere lidelser som epilepsi, ADHD, demens og Parkinsons sygdom.
 
Apoteket møder dagligt disse kunder og rådgiver dem korrekt brug af medicin og egenomsorg. 

Kampagnen havde tre fokusområder: demens, antipsykotisk medicin og spændingshovedpine. 

Apotekets rådgivning om huden - kampagnefokus i foråret 2017

Huden er kroppens største organ, og en række lidelser er knyttet til huden. Nogle af disse hudlidelser kan være forbundet med tabu. 

Apoteket møder hver dag kunder, der kommer for at hente medicin til behandling af hudlidelser, fx psoriasis, atopisk eksem, rosacea, aktinisk keratose, fodvorter og akne.

Apoteket har en central rolle i at rådgive kunderne om korrekt medicinbrug og hensigtsmæssig hudpleje i forhold til den konkrete hudlidelse. Apoteket spiller også en rolle i at rådgive om almindelig hudpleje og solbeskyttelse. 

Apotekerne har i foråret sat fokus på huden med tre overordnede temaer - børneeksem, hudlidelser som rosacea, psoriasis og akne samt på mænd og solbeskyttelse.


ØVRIGE KAMPAGNER:

  • Men's Health Week - juni
  • International gigtdag - oktober
  • Verdens Diabetesdag - november
  • Europæisk Antibiotikadag - november
  • Lungedagen - november