Som en del af Danmarks Apotekerforenings brandidentitet har apotekerne fået udviklet en særlig skrifttype, der er døbt Pharma. Pharma-skriften er inspireret af tidligere tiders apotekerkrukker og af 1930'ernes Bauhaus-tradition. Skriften signalerer, at der er tale om kommunikation fra apoteket.
Pharma bruges som den primære typografi. Pharma-typografien må ikke justeres eller ændres uden tilladelse.
I tilfælde, hvor der er begrænset plads og behov for meget tekst, fx i pjecer, brochurer og på websites, er der udarbejdet en særlig variant af pharma-skriften. Pharma Body er udviklet for at øge læsbarheden i tekstintensive sammenhænge.
Til særligt teksttungt trykt materiale kan skriften New Century Schoolbook anvendes. Inden New Century Schoolbook benyttes bør det imidlertid først afprøves, om Pharma Body kan opfylde behovet for fx. læsbarhed.
Til digital kommunikation kan Open Sans skriften også bruges som alternativ skrifttype.
Danmarks Apotekerforening anbefaler generelt, at Pharma-skriften anvendes i alle de tilfælde, hvor det er praktisk muligt.
For regler for brug af Pharma-skriften på facader og i skiltning, se skiltehåndbogen

Der er designet et unikt a til apotekslogoet, som er anderledes fra a’et i Pharmaskriften. Reglerne for brug af det unikke a er som følger:
Pharma findes til både PC (TrueType) og til Mac (PostScript).