Gå til indhold

Logo

Download apotekets Logo: Download apotekslogo

Logo

Danmarks Apotekerforenings logo består af ordet “apotek“ i en ramme med runde hjørner. Bogstaverne står sort på hvid baggrund og med en sort ramme.

Bogstaverne i ordet apotek er specialtegnet ud fra Pharma-skriften. Bogstavet a i logoet er fx anderledes end bogstavet a i Pharma-skriften. Derfor omtales dette a til tider som ”det unikke a”.

”Apotek”-logoet bruges som primær afsender, med mindre der er tale om co-branding med andre virksomheder.

Andre brandnavne som fx “Løve Apotek” må gerne skrives i Pharma-typografien, så længe det skrives som løbende tekst. Navne må ikke gøres til et logo, hvori Pharmaskriften indgår.

Designmanual - Logo vejledning

På materiale, hvor der optræder anden information, fx på brevpapir, postkort eller brochurer, placeres logoet generelt i øverste højre hjørne. Hvor materialet kræver det, fx af posthensyn eller design på hjemmeside, er logoet placeret til venstre.

GRUNDREGLER FOR BRUG AF LOGO

  • Logoets proportioner og farver må ikke på nogen måde ændres eller justeres
  • Logoet er i udgangspunktet sort på hvid, men findes også i en negativ version med hvid på sort særligt til brug i skiltning.
  • Logoet må ikke beskæres og rammen må ikke fjernes
  • Logoets ramme må ikke anvendes til andet, end der er vist og angivet i Danmarks Apotekerforenings designmanual
  • Logoet er altid placeret horisontalt
  • Logoet skal altid placeres med en rimelig respektafstand i forhold til kanten af formatet og omgivende elementer, som tekst, foto, illustrationer o.a.
  • Den absolutte minimum respektafstand er 1/2 logohøjde defineret i forhold til størrelsen på det anvendte logo. For standard tryksagsformater anbefales en minimum respektafstand på en hel logohøjde.
  • Der må ikke tilføjes noget inden i rammen, hverken tekst, grafik, foto eller lign.
  • For regler for brug af logo på facader og i skiltning, se skiltehåndbogen

Designmanual - Logo grundregler